שניים שהם אחד הכרויות לדתיים
אתר ההכרויות המוביל והאיכותי לציבור הדתי
* הרשמה חינם! כבר נרשמת בעבר לאתר? - לחצ/י כאןהרבה מצוות?
אלוקים הוא הטוב השלם, לכן הוא מעוניין לתת לנו הטבהשלימה, כמה שיותר הטבה וכמה שיותר שלימה, אם נלמד את מקורות היהדות נראה שיהודייכול לקיים מצוות 24 שעות ביממה, אפילו בשינה ואפילובאכילה ואפילו ברחיצה, ולא רק כשהוא לומד תורה או עושה חסד הוא עושה מצווה אלא כלדבר שמכשיר ומכין אותו לקיים מצוות ו הוא מצווה בפניעצמה.אם היה נותן לנו מצווה אחת ביום ה"משכורת" שלנו הייתה נמוכה ביותר, ואלוקים מתוקף שלמותו, כשהוא מעוניין להטיב הוא מעוניין להטיב את המקסימום האפשרישל הטבה.
יש לך 24 שעות ביממה כל חייך, ואלוקים רוצה שתקבל שכר על כל 24שעות כי הוא מעוניין להטיב לך את המקסימום.תאר לך אדם שרץ ברחוב ויש משהו שאוהבאותו ומעוניין בטובתו אז הוא זורק לו כל רגע שקית שטרות של כסף, והוא מתפלא מהיכןזה נופל לו? והופ הופ כל רגע עוד שטרות נופלים עליו, האם הוא ישאל את עצמו למהנופלים עלי, אולי פעם אחת בשנה מספיק לי.אלוקים רוצה לתת לנו כמה שיותר שכר לכןנתן לכל מצב ולכל איבר מצוות לקיים על מנת שכלאחד מאיתנו יזכה לשכרנכון שזה פחות קל ממצווה אחת אבל זה יותרשכר.
שאלה: אז שייתן לנו שכר על מצווה אחת כאילו עשינו הרבה מצוות , הרי הוא מעונייןבטובתנו נכון? אז למה שייתן לי לקיים 613 מצוות , מספיק שייתן לימצווה אחת ואעשה אותה ועליה אקבל שכר כאילו עשיתי 613 מצוות ?תשובה: אוליתשאל יותר טוב שייתן לך מיד גן עדן מבלי לקיים שום מצווה, למה לקיים מצוות ואז לזכות לגן עדן, אם אלוקים אוהב אותנו אז שייתן לנו מיד גן עדן וזהו, אלא כפי שניתן לעיין בשאלה למהאלוקים ברא את העולם? הוסבר שם כך: תשובה לשאלה ששאלת כתובה בזוהר הקדושבשתי מילים : "נהמא דכיסופא" (נהמא=לחם דכיסופא=של בושה) - פירושו : לחם שלבושה.כלומר : לחם חסד שאין מגיע למקבלו. הביאור הוא, היות ורצה ה' יתברך שבאמתנהנה בטוב שהוא נותן לנו, לכן הוא לא רצה שנקבל את גן עדן בחינם כי אז נרגיש בושהכשאנו מקבלים הטבה בחינם. כדי שההטבה תהיה שלימה עשה ה' שמקבלי ההטבה יזכו בטובעל ידי מעשיהם ביגיע כפיהם, כפי שהאדם יעדיף לא להיות מקבץ נדבות אלא לעבוד למעןלחמו, ולכן ברא עולם עם חסרונות, עולם לא מושלם, על מנת שהנבראים ישלימו ויתקנו אתהחסר בעצמם ובעולם, ועל זה נאמר: "לתקן עולם במלכות שד-י" התיקון נעשה על ידי עבודתה' , על ידי בחירה בטוב , ואז הם יזכו בטוב מבלי להתבייש בקבלת הטובה, כמו שכתובבירושלמי (ערלה פרק א' הלכה ג) מי שאוכל מה שאינו שלו, מתבייש להסתכל בפניו שלהנותן .
תאר לך 2 עשירים, רוני ומשה, שניהם מחלקים צדקה, שניהם עוזריםלעניים, אבל יש הבדל אחד ביניהם, רוני העשיר נותן מבלי לבקש שום תמורה מהעני, ומשהלעומתו מבקש שירות מהעני כדי שיקבל את העזרה או הכסף.במבט ראשון ניתן לחשובשרוני שעוזר לעני מבלי לבקש תמורה , הוא המטיב המושלם, אבל אם נבחן את המקרה נראהשרוני העשיר שלא מבקש כלום בתמורה לכסף ולעזרה, הוא גם גורם לעני בושה כי הענימקבל הטבה מבלי לתת כלום בתמורה, ולכן העני מתבייש, לעומתו משה העשיר שמבקש משהומהעני, שירות מסוים, למרות שמשה העשיר לא צריך את השירות מהעני, אבל הוא מבקש כדישבתמורה לשירות, הוא ייתן לעני מבלי שהעני ירגיש בושה כי הוא עבד והתאמץ למען קבלתהטובה.
כך גם אלוקים שהוא שלימות הטוב ברא את העולם עם ניסיונות ובחירה ביןטוב לרע ועל ידי שנבחר בטוב ונתקן את החסרותינו נהיה בעלי הטוב ונוכל לקבל את ההטבהמבלי להתבייש, ואז ההטבה תהיה מושלמת.לכן במבט מעמיק אנו רואים שמי שנותן טובהמושלמת הוא בעצם העשיר משה, כי הוא עוזר ונותן לעני מבלי שהעני יתבייש לקבל.לכןכשאתה שואל למה לתת הרבה מצוות אולי שייתן רק מצווהאחת ויעשה כאילו עשינו הרבה מצוות , וייתן לנו שכר עלהרבה מצוות , זה לא פיתרון , כיאם היה נותן לנו שכר כאילו עשינו הרבה מצוות היינו מתביישיםואלוקים מעוניין לתת לנו הטבה שלימה- מושלמת בלי שנתבייש.
לכן אלוקים נתןלנו מצוות לכל משך היום 24שעות כדי שבכל רגע נוכל להרוויח שכר נצחי, וזו החכמה של הבורא לזכות אותנו במקסימוםשכר.כמו שכתוב במסכת אבות:"רצה הקדוש ברוך הוא לזַכּוֹת את ישראל, לפיכך הרבהלהם תורה ו מצוות ,שנאמר: ה' חפץ למעןצדיקו יגדיל תורה ויאדיר"בנוסף לכך אלוקים שאוהב אותנו נתן לנו אפשרות לקיים כלרגע מצווה ובכך להיות מחוברים אליו בכל רגע, אלוקים רוצה שנהיה מחוברים אליו 24שעות ולא רק רגע אחד ביום וזהו.שהרי מצווה היא מלשון - צוותא, התחברות כשאנומקיימים מצווה אנחנו מתחברים למצווה שהוא הבורא, זו אפשרות אדירה להיות מחובר אלהבורא בכל רגע ורגע, לידיעתך , גם אם אדם קשור בידיו ורגליו חסום בעיניו ואוזניוהוא יכול לקיים 6 מצוות התדירויות שאפשרלקיים במחשבה, והם:
אלוקים רצה להרבות את אתגרינו על מנת שנקבל יותר שכר לכןברא אותנו עם אפשרויות של מחשבה, דיבור ומעשה, וכנגד זה ברא "כלי קיבול" שכר בתוךנשמותינו שהם הלבושים של הנשמה על מנת שנוכל לזכות לקיים את ה מצוותולזכות לאושרהנצחי.אלוקים גם ברא עולם מגוון עם צרכים רבים וכנגד זה מצוות רבות לכל מצב ולכלשעה, וכך אנחנו יכולים לזכות שוב ושוב בעוד מצוות ובעוד שכר, ובעודהתחברות אל הבורא.קח דוגמא של פעולה מחיי השומר מצוותהוא רוצה לאכולארוחת צהריים, דבר שכולנו עושים כל יום, ובכן הוא בוחר במאכל הכשר, הוא כבר זוכהלמצווה, הוא גם נוטל ידיים, הוא מברך, כל פעולה גם הכי קטנה מזכה אותו בקשר נוסףלבורא ובשכר מצווה, לכן עם ישראל נקרא עם קדוש, שהכוונה מובדל, שונה, וזה ההבדלשהבדילנו הבורא מבעלי החיים, כל בעל חי מיד אוכל מבלי לחשוב, לעומת זאת כל פעולה שליהודי יכולה להיהפך לפעולה של קודש שתזכה אותו בחיבור לבורא ובשכר של נצח.לעומתזאת אילו הבורא היה נותן לנו רק מצווה אחת שהיינו מקיימים פעם בחודש, אז רק פעםבחודש היינו מתחברים אליו, והיינו עושים רק 12 מצוות בשנה, אבל עכשיו שישלנו אפשרות לזכות במצווה בכל רגע, אנחנו שוב ושוב מתחברים לבורא ושוב ושוב זוכיםלחלק השמור לנו לנצח לאושר הנצחי.